FAQ2020-05-11T10:20:32+00:00

Veelgestelde vragen

CO-KAPJE

Hoe breng ik het Co-kapje op een goede manier aan?2020-05-19T09:58:14+00:00

Desinfecteer of was je handen met zeep. Plaats de elastieken achter je oren en zorg ervoor dat het Co-kapje goed aansluit en je neus, mond en kin bedekt zijn. De binnenkant van het mondkapje is de kant waar de opening voor het filter zit. De bovenkant van het mondkapje is het grote vlak, de ribbels kun je uit elkaar trekken rondom je mond.

Hoe lang kan ik een Co-kapje gebruiken?2020-05-11T10:16:47+00:00

Dit hangt af van verschillende zaken, zoals hoeveel je praat, hoest of niest. Zorg er in ieder geval voor dat je het Co-kapje vervangt voor een schoon kapje wanneer deze vochtig is. Gebruik ook altijd een schoon mondkapje bij elke reis die je maakt het met ov.

Kan ik een op maat gemaakte bestelling plaatsen?2020-05-11T10:15:12+00:00

Dat kan zeker! Neem contact met ons op wanneer je een leuk idee hebt, dan kunnen we kijken of we dit voor je kunnen realiseren.

Waarom heten jullie Co-kapje?2020-05-11T09:40:15+00:00

Wij hebben goed nagedacht over een passende naam voor ons initiatief en na wat wikken en wegen zijn we uitgekomen op Co-kapje. ‘Co’ staat natuurlijk voor Covid-19 en corona, maar ook voor het feit dat het ons als collectief bij elkaar brengt.

VEILIGHEID

Waarom maken jullie geen gebruik van een filter?2020-05-19T10:00:46+00:00

De Co-kapjes bieden ook zonder filter voldoende bescherming. Wanneer je toch graag een filter wilt toevoegen, kan dit door een vervangbare filter te plaatsen in de opening tussen de twee lagen. Je kunt hiervoor een professioneel filter gebruiken, maar bijvoorbeeld ook een koffiefilter of een stukje keukenpapier. Zorg ervoor dat je het filter vervangt wanneer deze nat is of wanneer je het masker op en af zet.

Beschermt een mondkapje mij tegen het coronavirus?2020-05-20T15:13:20+00:00

Alleen een mondkapje beschermt je niet tegen het coronavirus. Het dragen van een mondkapje is een aanvulling op de andere maatregelen, zoals goede (hand)hygiëne, thuis blijven bij verkoudheidsklachten en 1,5 meter afstand houden. Deze maatregelen zijn ook met het gebruik van een Co-kapje erg belangrijk.

Je kunt jouw Co-kapje gebruiken in het openbaar vervoer, het vliegtuig of de supermarkt. Onze mondkapjes zijn enkel voor persoonlijk gebruik en dus niet geschikt voor een medische omgeving.
Hoe weet ik zeker dat jullie mondkapjes veilig zijn?2020-05-19T10:03:42+00:00

Voor het maken van de mondkapjes baseren wij ons op de richtlijnen van het RIVM. Zij hebben een voorbeeldinstructie voor niet-medische mondkapjes gedeeld die wij volgen. 

HYGIËNE

Kan ik een bestelling ruilen of retourneren?2020-05-19T10:04:22+00:00

Dit is alleen mogelijk wanneer jouw bestelling niet uit de verpakking is gehaald. In verband met de hygiënische voorschriften met betrekking tot het coronavirus is het anders niet mogelijk om jouw bestelling te ruilen of te retourneren. Wij hopen hiervoor op jouw begrip.

Hoe waarborgen jullie hygiëne tijdens het productieproces?2020-05-21T07:09:26+00:00

Aangezien we alle Co-kapjes zelf naaien, kunnen we erop toezien dat we goede hygiënemaatregelen hanteren. Alle mondkapjes worden in de wasmachine gewassen op 60 graden voordat ze worden verzonden.

VERZENDING

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?2020-05-11T09:45:12+00:00

Wanneer je een bevestigingsmail hebt ontvangen, zal jouw bestelling binnen 1 tot 3 dagen worden bezorgd. Heb je hier een vraag over? Mail ons dan via info@co-kapje.nl.

Kan ik mijn bestelling volgen?2020-05-19T10:05:34+00:00

Wij versturen de mondkapjes in een envelop per post. Hierbij is dus geen sprake van een Track & Trace code. Heb je een vraag over het verzenden van jouw bestelling? Mail dan naar info@co-kapje.nl.

Hoeveel kost het verzenden van mijn bestelling?2020-05-19T10:06:27+00:00

Verzenden binnen Nederland kost €2,95. Verzenden naar België kost €4,95. Jouw bestelling wordt binnen 1 tot 3 werkdagen bij je thuis bezorgd. Dit is afhankelijk van de drukte bij PostNL op dat moment.

Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?2020-05-19T10:07:18+00:00
Je kunt jouw bestelling betalen met verschillende betaalmethoden waaronder iDeal en PayPal. Deze betaalmethoden zijn beide veilig. Jouw bestelling wordt verzonden zodra de betaling binnen is.
Mocht je problemen ervaren tijdens het betalen, laat het ons dan even weten. Wij proberen dit zo snel mogelijk met je op te lossen.